Welcome home

 Song of the day;;

→ kent - Den döda vinkeln


Jag var länge ensam, enda barnet

Ett monster underst i en hembyggd våningssäng

Och på håll såg jag ljusen dö i dimman

Precis när mörkret tändes upp igen


Och jag såg dig springa över skaren

I jakten på din sagolika vy

Och du lärde mig att fullständigt försvinna

In i dina tankar, i ditt huvud står jag fri


Ge mig en vinterdrog

Ge mig allt du har

Kom nu, jag är kroniskt låg

Bara mörkret hörs

I ditt öga var en storm jag såg

Som sommarsnö

I döda vinkeln ser jag allt du gör


Och där kommer de, jag ser dem mellan träden

Snälla, kan du hjälpa mig att fly?

Deras ögon är som mareld över världen

Jag kryper där i askan, fågel Fenix född som ny


Ge mig en vinterdrog

Ge mig allt du har

Kom nu, jag är kroniskt låg

Bara mörkret hörs

I ditt öga var en storm jag såg

Blåsa sommarsnö

I döda vinkeln ser jag allt du gör


Ge mig en vinterdrog

Ge mig sommarsnö

Kom nu, jag är kroniskt låg

Bara mörkret hörs

I ditt öga dansar stormar små

Men det är du som för

I döda vinkeln ser jag allt du gör

--

Unohdin näköjään tän eilen kokonaan. Hupsista. Ei voi mitään. Yritin tehä puhelimelle eilen järjestelmäpäivityksen mut se veti ittensä semmoseen joikeliin etten oo saanu sitä sen jälkeen päälle. Kävin sit tänään tossa aamupäivällä ostamassa uuden puhelimen (ostin vaan uudemman mallin tuosta entisestä). Ei siinä muuten mitään, mut nyt toivon ettei mun tarvi ostaa uutta konetta ihan vielä kun nää teknologialaitteet kaikessa ihanuudessaan ja kätevyydessään ja paskamaisuudessaan on niin saatanan kalliita.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

meitsin lempijutut, osa 4

Wake me

Out of the cold