Golden touch

 Song of the day;;

→ Josef Falkensköld - X Marks the Spot

--

Tänään oli lääkäri. Meni ihan hyvin, lääkäri oli sitä mieltä että voin hakea nyt sitten sitä psykofyysistä fysioterapiaa Kelan vaativana lääkinnällisenä kuntoutuksena, laitan siitä huomenna hakemuksen menemään (toivotaan vaan ettei Kelalla mene sataa vuotta käsitellä sitä...). Hämmentävintä oli se, kun lääkäri yhtäkkiä täysin puskista kysy multa, että oonko ikinä ajatellut, että mulla voisi olla joku autismikirjon höiriö. Pakko myöntää ettei oo koskaan ees käynyt mielessä, eikä kukaan lääkäri tai hoitaja tai vastaava oo koskaan aiemmin ees maininnut asiasta. Lueskelin sitten kämpille päästyäni asiasta lisää ja kyllähän mä tunnistan itsestäni joitain piirteitä, mitä siellä lueteltiin. Tavallaan myös se vois selittää joitain asioista, ja varmaan se lääkäri joko mun tiedoista ja tai musta itsestäni tai niiden yhdistelmästä on huomannut, että ehkä mulla vois olla jotain kirjoon kuuluvia piirteitä. Lieviä, ehkä, mut kuuluvia kuitenkin. Jotain se sanoi että ruettais tutkimaan asiaa ja tehtäis jotain kyselyä tai mitä olikaan, en muista enää. Mikään diagnoosi tai sen sellanen ei tietenkään olis maailmanloppu ja varmaan ehkä helpottaiskin asioiden ymmärtämistä, mutta jotenkin mulla on koko päivän ollu sellanen fiilis, että mun maailma ja etenkin se miten mä näen itseni ja miten mä ajattelen itsestäni on jotenkin järkkyneet aivan täysin. Sillähän se lääkäri kans tuota että kun monesti siihen voi syömishäiriö liittyä, mut jotenkin mä en itse ehkä siihen usko, kun tiedostan sen, että viimeset 10 vuotta mun suurin pelko suunnilleen on ollut se, että mä lihon. Oli jotenkin hassua ja omituista että lääkäri sanoi mulle siitä, etten mä käytä ilmeitä tai eleitä. Mä saoinkin, että mä olen esim. kotona perheen kanssa aivan ätysin erilainen, enkä mä vaan yksinkeertasesti pysty olemaan oma itseni sellasten ihmisten seurassa, jotka ei ole ns. tuttuja ja turvallisia. Jokin pidättelee mua enkä mä pysty olemaan rento vaikka kuinka haluaisin. Anygays... Katotaan nyt mitä tulevaisuus pitää sisällään. Huomenna tosiaan väännän sen hakemuksen ja pidän muutenkin sellasen ns. lepopäivän, lauantaina sitten voisin siivoilla.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

meitsin lempijutut, osa 4

Wake me

Out of the cold