bumblebeee

100 FAKTAA

1. Mä täytin tänä vuonna 20.
2. Valmistuin lukiosta viime vuonna, pidin välivuoden ja menen yliopistoon syksyllä.
3. Menen siis opiskelemaan englantia Joensuuhun.
4. Mä olen introvertti.
5. Mun persoonallisuustyyppi on INFP.
6. Mun horoskooppimerkki on rapu.
7. Mä olen Puuskupuh.
8. En voi sietää päärynöitä. Enkä kalakeittoa.
9. Mun koira, Runtti, on mulle yks tärkeimmistä asioista tässä maailmassa.
10. Myös mun perhe merkitsee mulle tosi paljon.

11. Inhosin koulussa matikkaa, uskontoa ja liikuntaa.
12. Matikkaa siksi kun en osaa laskea, liikuntaa siksi koska... kuka tykkää koululiikasta?
13. Ja uskontoa siksi, koska olen ateisti.
14. Rakastan hylättyjä paikkoja ja harrastan niiden tutkimista ja valokuvausta (eli urbexia).
15. Salaliittoteoriat on kivoja.
16. Mun lempiväri oli pitkään musta, mut nykyään se on vaaleanpunainen, -sininen ja -violetti.
17. Mä rakastan 80-luvun poppia.
18. Ja indietä ja instrumentaalista, etenkin pianomusiikkia.
19. Mä ahdistun tosi helposti ihan pienistä asioista ja vatvon kaikkea mielessäni useita päiviä.
20. Mä myös itken tosi helposti.

21. Olen koukussa aasialaisiin draamoihin.
22. Rakastan Disney- ja Ghibli-leffoja.
23. Mä en pysty binge-katsomaan mitään, koska en pysty keskittymään kuin max. 2 jaksoon kerrallaan.
24. Pepsi Max on parasta limpparia. Myös Rubiconin limut on hyviä.
25. Syksyisin ja talvisin juon teetä ihan helvetisti.
26. Tykkään kesästä, mutta vihaan hellettä.
27. Omistan aivan liikaa takkeja, mutta rakastan niitä.
28. Rakastan oxford-kenkiä.
29. Tykkään kasvomaskeista.
30. Keräilen huulirasvoja ja punaisia huulipunia.

31. Mikä on hauskaa, sillä mä vihasin ennen meikkejä.
32. Ja olin muutenkin aika poikamainen.
33. Mä rakastan kieliä.
34. Haluaisin osata puhua katalaania, kiinaa, hollantia, ranskaa, saksaa, indonesiaa, irlantia, italiaa, japania, koreaa, norjaa, puolaa, portugalia, espanjaa, thaita, vietnamia sekä kymriä.
35. Mun unelma on matkustaa ympäri maailmaa.
36. Haluaisin joskus asua joko Kanadassa, Ranskassa, Iso-Britanniassa tai Japanissa.
37. Mun lempiruokaa on varmaankin kana hapanimelässä kastikkeessa.
38. Tai en mä tiedä. Mä tykkään vähän kaikesta ja inhoankin vähän kaikkea.
39. Joitain ruokia mä en voi sietää niiden hajun takia.
40. Mun suosikkileffa on Water Boyy the Movie.

41. Rakastan videopelejä.
42. Se varmaan alkoi PC:lle julkaistuista Starshine Legacyista joskus 2005.
43. Mä olen asunut samassa talossa lähes koko elämäni.
44. Tosin tän kuun lopussa muutan soluasuntoon Joensuuhun.
45. Olen joutunut eläessäni kahdesti kokemaan ketoasidoosin.
46. Ekalla kerralla olin ihan paniikissa (no, oli siinä kooma aika lähellä).
47. Tokalla kerralla tiesin mitä tuleman pitää.
48. Rakastan listojen tekemistä.
49. Mä oon hyvä kyllä aloittamaan ja ideoimaan juttuja, mut huono jatkamaan.
50. En oikeastaan kato telkkarista muuta kuin Emmerdalen ja Casualtyn.

51. Rakastin pienenä Disney Channelia.
52. Tykkään juoda energiajuomia (edelleen).
53. Naruto on edelleen mun suosikkimanga (ja anime) ja mulle tosi tärkeä.
54. Mä pelkään käärmeitä ihan helvetisti.
55. Pelkään myös sitä, että mun läheisille sattuu jotain.
56. Kärsin emetofobiasta (oksennuksen pelosta), mulla on aina ollut se.
57. Kun mua väsyttää ihan sikana, mun näkö menee sillein jännästi sumeaksi.
58. Mulla on ollut lasit nyt n. 10 vuotta.
59. Yhdet mun lasit tiputin järveen kun olin ala-asteella.
60. Sinne samaan järveen tiputin myös luokkasormukseni.

61. Mua kiusattiin koko ala-asteen ajan.
62. Nimittäin mun pituudesta; mä olen edelleen sen n. 151cm pitkä.
63. Itseasiassa juuri nyt mä olen täsmälleen saman kokoinen kun silloin, kun olin 14.
64. Mulla oli snakebitesit, mut otin ne pois n. 1,5 vuotta sitten.
65. Tämä siis siksi, etten koennut tarvitsevani niitä enää.
66. Mä en ole koskaan murtanut luita enkä ollut leikkauksessa.
67. Mä en voi sietää niitä ääniä, mitä muut ihmiset syödessään päästelee.
68. Sosiaalinen media on ihan kiva, käytän aktiivisimmin Tumblr:iä ja Instagramia.
69. Mä säilytän aika pitkälti kaiken turhan, mistä tykkään.
70. Mun lempieläimiä on pandat ja koirat.

71. Mun kengänkoko on 36-37.
72. Mulla on oikeassa kädessä, keskisormen rystysen kohdalla arpi, jonka alkuperää en tiedä.
73. Mun polvet on ihan helvetin huonot.
74. Tykkään kaikesta söpöstä.
75. En voinu ennen sietää kivennäisvettä, muta nykyään voin jo juoda sitä ihan hyvin.
76. Rakastan mehujäitä.
77. Mun lempijäätelö on Classic Kermatoffee.
78. Mun nivelet naksuu tosi paljon.
79. Olin lapsena ihan koukussa Pokémoniin.
80. Rakastin myös Muumeja, Nalle Puhia ja Teletappeja.

81. Inhoan irtohiuksia, ne ällöttää mua.
82. Mulla on traumoja maidosta, enkä voi juoda sitä paljaaltaan.
83. En oo siis juonut sitä n. 14 vuoteen.
84. Ainoa tapa, miten voin sitä juoda, on sellaisten makupillien avulla.
85. Ananas kuuluu pizzaan.
86. En tykännyt nuorempana juoda vettä ollenkaan, muta nykyään juon sitä aika paljon.
87. Mä olen muutaman kerran polttanut tupakkaa ala-asteella.
88. Mutta alkoholia en oo juonut koskaan, sillä mä olen absolutisti.
89. Omistin auton noin kaksi kuukautta, mutta myin sen.
90. Mulla on kyllä ajokortti, mutta en oo vielä oppinut tykkäämään ajamisesta.

91. Mä haluaisin matkustella, mut en oo käynyt vielä muualla kuin Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa.
92. Olen kyllä matkustellut aika paljon Lapissa.
93. Mulla on vain yksi serkku.
94. Mulla ei ole koskaan ollut urheiluharrastusta.
95. En kyllä hirveästi edes tykkään urheilusta; ainoa mitä jaksan katsoa on jääkiekko.
96. Opiskelin yläasteella ranskaa, mutta en voinu jatkaa sitä enää lukiossa.
97. Se harmitti mua, ja mä haluaisin joskus opiskella sitä uudelleen.
98. Mulla ei oikeastaan tällä hetkellä ole ystäviä.
99. Pelkään isoja hyttysiä.
100. En pysty makaamaan kyljelläni jos olen hereillä, mut jos nukun, niin ei ole ongelmaa.

Tässä ne. Muistelin joskus tehneeni tällaisen, joskus yläasteella ollessani. Ja... niin. Hassua ajatella, että kolmen viikon päästä asun omillani.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

meitsin lempijutut, osa 4

Wake me

Out of the cold