Abandoning ship

Kun mä heräsin tänä aamuna ja silmät puoliksi auki katoin puhelimen liian kirkasta näyttöä, kertoi se mulle että tänään on joulukuun viimeinen päivä. Tän koko vuoden viimeinen päivä. Se on aina vähän kummallinen ajatus, koska vuodet tuntuu nykyään menevän tosi nopiasti ja no, onhan se nyt aina vähän omituista. Vuosi vaan loppuu ja uusi alkaa.

Ihmiset tekee lupauksia seuraavalle vuodelle, kuka lupailee parantavasa elämäntapojaan, kuka vannoo matkustavansa maailman ympäri. Mä taas en ole koskaan nähnyt mitään pointtia tällaisissa lupauksissa, vaan mä olen ennemminkin asettanut itselleni tavoitteita. En osaa sanoa miten hyvin onnistuin saavuttaan viime vuonna asettamani tavoitteet, mutta vaikka en olisikaan, niin onhan tässä koko helvetin loppuelämä aikaa.

Tää vuosi ei oo oikeestaan ollut sen erikoisempi kuin mikään muukaan. Täytin kesällä 17, syksyllä alkoi lukion toka vuosi, lopetin käynnit psykiatrin/psykologin luona... Sain ehkä uusia kavereita, sydänkin särkyi taas kaiken häslingin keskellä... En koe muuttuneeni itse kuluneen vuoden aikana juurikaan. Ehkä mä olen yrittänyt olla parempi ihminen ja ehkä olen siinä onnistunut, ehkä en. Vaikia sanoa.

Ihmiset sanoo aina, että tee seuraavasta vuodesta elämäs paras tai vähintäänkin parempi kuin edellisestä, mutta kai sekin riippuu niin paljon susta itsestäs. En mä halua väkisin rueta vääntämään alkavasta vuodesta mitään mun elämän parasta, sillä mä uskon siihen, että sellainen vuosi tulee ihan sen enempiä kikkailematta jos on tullakseen. Onhan se tietty silti kiva aina toivoa, että seuraavana vuonna ois parempi ja iloisempi mieli, tai että onnistuis suhteissa ja sen sellasta. En mä halua aloittaa uutta vuotta ajattelemalla automaattisesti että siitäkin tulee paska.

Okei, ehkä tää kuulostaa vähän turhan synkältä, mikä ei nyt todellakaan ollut mun tarkoitus, hups... Ehkä mun pointti ja punainen lanka, jos sellaisia alun perinkään oli, on se, että tuopa vuosi 2016 mitä tahansa tullessaan, mä taidan olla valmis ottamaan sen vastaan. Joo, mä uskoisin niin.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

meitsin lempijutut, osa 4

Wake me

Out of the cold